counter create hit
مطالب مرتبط:
حسین مرعشی: تبعات مثبت حذف منتقدان تندروی دولت ملموس است

حسین مرعشی: تبعات مثبت حذف منتقدان تندروی دولت ملموس است

 جریان اصلاحات چه شرایطی دارد و این طیف که از حاشیه‌نشینی خارج شده و به متن عرصه سیاسی و اجتماعی بازگشتی توام با موفقیت داشته است، برای تداوم تاثیرگذاری بیشتر در امور مختلف و کسب توفیق در انتخابات آتی، باید چه الزام‌هایی را در نظر بگیرد، یکی از ...

تعدادی از اهداکنندگان اسکار ۲۰۱۸ معرفی شدند

تعدادی از اهداکنندگان اسکار ۲۰۱۸ معرفی شدند

خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی: مارگوت رابی، چادویک بوزمن، وایولا دیویس از جمله چهره‌هایی هستند که در مراسم اسکار ۲۰۱۸ برای اهدای جوایز روی سن می‌روند.     مایکل دی لوکا و جنیفر تاد تهیه‌کنندگان اسکار اعلام کردند ماهرشا علی، چادویک بوزمن، وایولا د ...

«درنیومده» تمدید شد

«درنیومده» تمدید شد

خبرگزاری ایسنا: نمایش «درنیومده» عنوان تازه ترین نمایش سعید زارعی در مقام کارگردان است که از سیزده بهمن در تالار مولوی روی صحنه رفته است و این نمایش تا پنجم اسفندماه سال جاری تمدید شد.     این کارگردان جوان در گفتگو با ایسنا عنوان کرد:  تمرین‌های این نمایش ...

دانشگاه هادرهفته جاری میزبان چه برنامه هایی هستند؟

به گزارش جهان نیوز، دانشگاه های سراسر کشور این هفته، میزبان برنامه های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و... هستند که در قالب برنامه هایی چون کرسی های آزاداندیشی، تریبون آزاد، همایش، مناظره و... برگزار و شخصیت های مختلفی در این برنامه ها حضور می یابند. در ادامه ...

شب نشینی شبکه چهار با محمود فرهنگ و حسین فرخی

به گزارش مشرق - «چشم شب روشن»، برنامه شبانگاهی شبکه چهار به تهیه‌کنندگی امیر قمیشی و با اجرای محمد صالح علا، امشب 28 بهمن ماه میزبان محمود فرهنگ و حسین فرخی دو  نویسنده، کارگردان، بازیگر و منتقد تئاتر می‌شود. بنا ب ...

حضور «خرگوش سفید را دنبال کن» در جشنواره فیلم کلکته

ساعت: 15:26 منتشر شده در مورخ: 1396/11/28 شناسه خبر: 1314572 فیلم مستند «خرگوش سفید را دنبال کن» به کارگرد ...

دل نوشته یک دوست قدیمی برای ابراهیم حاتمی کیا

"مصطفی رزاق کریمی" مستندساز برای "ابراهیم حاتمی کیا" دل‌نوشته‌ای را منتشر کرد.کارگردان مستند "بانو قدس" در این دل نوشته که در اختیار ایسنا قرار داده نوشته است: «به نام خدا 1 ـ 1990 میلادی Ope ...

سیتروئن برلینگو 2018، بازیگر نقش اول کلاس ون ها

سیتروئن برلینگو 2018، بازیگر نقش اول کلاس ون ها

نسل جدید ون سیتروئن برلینگو که به همراه پژو پارتنر و اوپل کومبوی جدید توسعه یافته طراحی جدیدی را وارد کلاس ون‌ها کرده است. این خودرو که اساساً از صفر توسعه یافته سومین نسل این خودرو بوده و انحراف چشمگیری را نسبت به نسل قبلی خود نشان می‌دهد. این تغییر نه تنها از ...

آموختن درس های مهم از سرآشپزهای مشهور

مهارت های مهم آشپزی , اگر شما هم به اندازه‌ی ما از تماشای برنامه های خوش آب و رنگ آشپزی در تلویزیون یا به صورت آنلاین لذت می‌برید، حتما موافقید که موفقیت برنامه ای که می بینید ارتباط زیادی با سرآشپز آن برنامه دارد.سرآشپز شدن شاید به ظاهر کار بسیار جذاب و ه ...

تصویربرداری «بانوی عمارت» در کاشان به پایان رسید

به گزارش خبرنگار مهر، عوامل سریال «بانوی عمارت» به کارگردانی عزیزالله حمیدنژاد و تهیه‌کنندگی مجید مولایی این روزها در حال جمع کردن دکور و تسویه حساب در شهر کاشان هستند و تصویربرداری این سریال در این شهر به پایان رسیده است. گروه سازنده سریال تا یکی دو روز ...

"لاتاری"در فهرست اکران نوروزی قرار می‌گیرد؟

به گزارش جهان نیوز، فیلم سینمایی «لاتاری» تازه ترین ساخته محمد حسین مهدویان و به تهیه کنندگی سید محمود رضوی پروانه نمایش دریافت کرد. این  در گونه فیلم های اجتماعی است و سازندگان آن در تلاش هستند که «لاتاری» را در نوروز 97 اکران کنند.   گفتنی اس ...

توقف اجرای نمایشنامه معروف علی نصیریان به دلایل نامعلوم

شنيده‌ها و گمانه‌ها دلالت بر ايجاد يك سوءتفاهم مي‌كند؛ گويا اداره نظارت و ارزشيابي مركز هنرهاي نمايشي مجوز دوباره اين اجرا را براي ششم اسفند صادر كرده و البته در گفت‌وگوي شفاهي‌اي كه منجر به اين سوءتفاهم هم شده است، بنگاه تئاترال چند روز زودتر اجرا شده و پس از سه شب ج ...

اعتماد مردم به برنامه های اقتصادی دولت تنها راه کنترل هیجانات بازار است

اعتماد مردم به برنامه های اقتصادی دولت تنها راه کنترل هیجانات بازار است

مدیرگروه بانکداری‌اسلامی‌پژوهشکده پولی‌و بانکی گفت: عملکرد اقتصادی دولت در چند سال گذشته همراه با کاهش نرخ سود بانکی و تهدیدات امریکا درخصوص لغو برجام باعث برخی تلاطم‌ها و هیجانات در بازار ارز شد. کامران ندری، مدیرگروه بانکداری‌اسلامی‌پژوهشکده پولی‌و بانکی ...

رقابت نزدیک «فروشنده» و «او» برای جایزه بفتا

رقابت نزدیک «فروشنده» و «او» برای جایزه بفتا

خبرگزاری ایسنا: مراسم اعطای جوایز سینمایی بفتا در حالی امشب برگزار می‌شود که دو فیلم «فروشنده» و «او» بالاترین شانس را برای کسب جایزه بهترین فیلم خارجی دارند. فیلم «او» ساخته «پل ورهوفن» به نمایندگی از سینمای فرانسه سال گذشته و در جوایز اسکار نیز از ...

نمایش منقل و وافور در سریال تلویزیونی!

نمایش منقل و وافور در سریال تلویزیونی!

پخش تصاویر آلات استعمال موادمخدر در بخشی از یک سریال، تعجب خیلی از بینندگان شبکه سوم سیما را برانگیخت. به گزارش بانی فیلم، پنجشنبه شب گذشته در یکی از قسمتهای سریال «آنام» بینندگان شاهد تصاویری از منقل و وافور و دیگر آلات استفاده از موادمخدر در این مجمو ...

بازگشت دلقک ترسناک

بازگشت دلقک ترسناک

آسمان آبی: از زمانی‌که فیلم «آن» روی پرده‌ سینماها رفت و تبدیل به پرفروش‌ترین فیلم ژانر وحشت تاریخ هم در ایالات متحده و هم در سراسر جهان شد، مشخص بود که قرار است دنباله‌ای هم برای آن متصور باشیم. البته با دیدن پایان‌بندی این اقتباس سینمایی از رمان استیون کینگ نیز ...

نقشه زمین گرمایی استان خراسان جنوبی تدوین شد

تدوین بانک اطلاعات منابع زمین گرمایی و تهیه نقشه زمین گرمایی در استان خراسان جنوبی به همت با حمایت ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری توسط محققان کشور انجام شد.به گزارش ایسنا، ...

ترامپ مجری سیاست های تعیین شده از سوی نظام آمریکا است

یک تحلیلگر استراتژیک خاورمیانه با بیان اینکه تصمیم ترامپ در مورد قدس تصمیم شخصی او نیست، بلکه راهبرد مشخص از سوی سیستم آمریکاست، گفت: ترامپ مجری سیاست‌های تعیین شده برای او از سوی نظام آمریکا است.به ...

تلویزیون "زمان شام"است ؟

تلویزیون چه بر سر «به وقت شام» آورد؟

خبرگزاری فارس: در جشنواره فیلم فجر 2 برنامه تلویزیونی "هفت" و "سینما دو" هر شب فیلمهای جشنواره در روز شنبه و با ماندن آثار حاضر در این جشنواره است که هر شب نیز با اخبار مختلف در صورت. البته در برنامه شب سینما دو سیاره فضایی شکل و بدون هیاهو, اخبار نیروهای کار خود را.اما چه دلیل بود ناگهان همه چشم ها را به دو طرف مربوط است ؟ کلمات به "ابراهیم حاتمیکیا" در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر در تور است. **اعتراض تهران در نتیجه برای چه کسی ؟ او در این مراسم گفت: با تشکر از شما از این عزیزان از اعضای هیات داوران عزیز خروج استفاده می شود. مدیر این سیستم انجام دهد. صنعت فیلم من افتخار است که من خواهد شد بحث در مورد سی سال سن امداد است. دلم می خواهد از حرفه های سازمان اوج با تشکر از. دوستان که زحمت به کشتن سربازان امام ایجاد خواهد شد. با عرض پوزش به شنیدن برخی از سهامداران از جمله (دیده بان) میراث شعر فارسی هستند که با این نسخهها کار از فیلم های ارگانی و نهادی و نظارتی به عنوان آنها می گویند. من افتخار می کنم که یک فیلم در مورد مدافعان حرم من ساخته شده است. من با افتخار این ویدئو را عزیز مثل حاج قاسم سلیمانی این جایزه شدم. من افتخار می کنم از کودکان و نوجوانان در سپاه به زحمت به استفاده مثل خودم رشد بود. پشتیبانی از من دریافت کرده اند. تهران گفت: اگر خانه سینما به وزارت کار و تحلیل. من بهشت; همچنین به این دلیل که سنت است که در کنار محدوده B فیلم ما با توجه به شهود. امثال آقای-سازمان دیده بان کلماتی که به باب جنایات است. من احترام ... تلویزیون. فیلم‌های من را بارها از تلویزیون پخش می‌کنند اما آدم‌هایی که باید از تفکر فیلم‌های من دفاع کنند به یکباره به اپوزوسیون تبدیل می‌شوند. از مسئولین شبکه سه و دو شکایتم را به خدا می‌برم. بابت رفتار زشت‌شان در این مدت که به فیلم روا داشتند. وی در خاتمه تاکید کرد: سردار سلیمانی برای «به وقت شام» گریست. اُف به کسانی که گفتند به وقت شام فیلم کمدی است. من غصه می‌خورم در جایی هستم که اینجا نگاهداری و محافظتش دست بچه‌هایی است که در  به وقت شام به آن‌ها اشاره شد. این لجبازی را به خدا شکایت می برم. این نگاه زشتی است برای این مملکت. این سخنان حاتمی‌کیا عطف به یکی از قسمت‌های برنامه هفت بود که خانم آنتونیا شرکا و غلامعباس فاضلی مهمان رشیدپور می‌شوند تا فیلم «به وقت شام» را نقد کنند. آنتونیا شرکا در این برنامه گفت: من از فیلم دوم ایشان که دیده‌بان که یک مینیمال جنگی و روایت متفاوتی از سینمای جنگ بود و من را شیفته کرد و باور کردم حرف ایشان را. تا به حال هم فیلم‌های عظیم و بیگ پروداکشن ایشان را دیده‌ام و من آن تعلق خاطر به ایدئولوژی را می‌بینم و از این بابت خوشحالم. وی ادامه داد: این انتقاد بر ایشان وارد است که تصویری که از داعش ارائه شده باسمه‌ای است و شبیه بازی‌های کامپیوتری است ولی خود آقای حاتمی‌کیا در این باره توضیح دادند که ماهیت داعش اگزجره است و پوشش قربانیان و حرکات نمایشی و ... همه نمایشی است و حرکت‌های داعش همه نمایشی است. و روایت پست مدرنی نسبت به جنگ دارند. اگرچه در جاهایی غیرواقعی بود مخصوصا جاهایی که داعش وجود داشت و ارتباط سخت بود. شرکا اظهارداشت: منی که نقد می‌کنم شاید لزوما علاقه‌ام سینمای جنگ نباشد و سینمای ضد جنگ باشد ولی به هر حال این فیلم یک فیلم جنگی است و ممکن است من علاقه نداشته باشم یک بار دیگر این فیلم را ببینم  و چیز جدیدی به من ندهد ولی در قالب خود یک فیلم کامل است و خیلی حرفه‌ای و تخصصی ساخته شده و برای من قابل احترام است. **فیلمی که باید دوست داشته باشم!به گزارش فارس، در بخش بعدی این برنامه فاضلی سخنان خود را این گونه آغاز می‌کند:«من ضمن اینکه این فیلم را دوست...« این سخن از سوی رشیدپور با فعل دارم کامل می‌شود» اما فاضل این‌گونه ادامه می‌دهد که باید دوست داشته باشم! با نظر خانم شرکا یک جاهایی مخالفم. فاضل پس از گفتن این جمله اشاره‌ای نمی‌کند و توضیحی نمی‌دهد که چه بایدی او را مجبور به دوست داشتن این فیلم کرده است؟وی افزود: ابراهیم حاتمی‌کیا در دهه 60 کشف منتقدان است و با فیلم‌های کوتاهش و نقد خسرو دهقان بر فیلم هویت و نقد پر ستایش مسعود فراستی به دیده بان و مهاجر و بعد هم فیلم‌های دیگر او که مقبولیت کلی پیدا کرد. اما در سال‌های بعد اتفاقی در سینمای حاتمی کیا افتاد که ما در این فیلم هم به طور مشخص شاهد آن هستیم و آن این است که زیبایی‌های بصری جای خود را به جذابیت‌های تصویری داد. در فیلم‌های نخستین او در یک دهه می‌بینیم که یک سینمایی است که المان‌های تصویری بسیار ماندگار است و با وجود اینکه اساسا سینمای حاتمی‌کیا یک سینمای کمابیش شعاری است، آنها را می‌پوشاند و قابل قبول می‌کند.وی تصریح کرد: اما بعد از اتفاقی که برای چندتا از فیلم‌های حاتمی‌کیا می‌افتد یعنی دوره‌ای که با به نام پدر آغاز می‌شود و یکجوری از جانب منتقدان پس زده می‌شود و استقبال قبلی صورت نمی‌گیرد... رشیدپور تاکید می‌کند که چون حاتمی‌کیا کم کم می رود سراغ سینمای اجتماعی و فاضل ادامه می‌دهد که: و بعد می‌خواهد خط عوض کند و دعوت را می‌سازد و بعد فیلمی که به مشکل برمی‌خورد به رنگ ارغوان و بعد..به گزارش فارس، در ادامه رشیدپور با لبخند گفت: ولی باهوش است و برمی‌گردد، فاضلی نیز در ادامه عنوان داشت: و بعد فیلمی که هنوز در محاق مانده است، رشیدپور نام گزارش یک جشن را بر زبان می‌آورد. فاضل نیز عنوان می‌کند که خوب شد شما گفتید مشکلی که نیست، رشیدپور هم تاکید می‌کند نه نه گزارش یک جشن.فاضلی ادامه داد: بعد می‌آید جذابیت‌های تصویری را جایگزین می‌کند. سینمایی که جلوه‌های ویژه است و در بادیگارد هم داریم و در به وقت شام به اوج می‌رسد. این فیلم ضمن اینکه تاکید می‌کنم این فیلم را نگاه کنند و فیلم دوست داشتنی است و اقرار می‌کنم که مانع تماشای این فیلم از جانب هیچکس نمی‌شوم و دعوت می کنم، این فیلمی است که جلوه‌های بیشتر در آن حضور دارد و غلبه دارد و این فیلم به ماندگاری فیلم‌های گذشته حاتمی‌کیا نیست و البته امیدوارم باشد این پیش بینی بنده است در عین حال بعضی المان‌ها و نوع روابطی که در فیلم‌های حاتمی‌کیا دیده‌ایم اینجا دیگر تکراری و خسته کننده است.*قهرمان در نهایت به خشونتی می‌رسد که ضدقهرمان می‌شودوی افزود: تنش بین فرمانده و فرمانبر، فرزندو  پدر، قهر کردن، دوباره برگشتن. این عناصر دراماتیکی هستند که خیلی تکرار شده‌اند و به نظر می‌رسد باید اینها را با کنش‌های دیگر دراماتیک جایگزین کند. آقای رضا درستکار هم تاکید کردند که این را بگویم که آنتاگونیست یعنی ضد قهرمان می‌آید پروپاگانیست یعنی قهرمان را وادار می‌کند که مثل خودش بشود. یعنی اینجا عملا قهرمان در نهایت به یک خشونتی می‌رسد رفتارش که تبدیل به ضد قهرمان می‌شود. وی تاکید کرد: اما با تمام این تفاسیر این فیلم به خاطر جلوه‌های ویژه یک گام سینمای ایران را به جلو برده و حتی نوع شعاری بودنش اشکالی ندارد و می‌تواند در گیشه اتفاق جدید به وجود بیاورد و می‌تواند با حمایت ارگان‌ها و سازمان‌ها می‌تواند تکانی به سینمای ایران بدهد و دستاوردهای فنی آن را به جلو ببرد. پس من طرفدار این فیلم هستم.رشیدپور اما تاکید می‌کند که من با حمایت ارگان‌ها و سازمان‌ها کاملا مخالفم چون تجربه خوبی نیست که ارگان‌ها و سازمان‌ها بلیط بخرند و فاضلی نیز عنوان می‌کند برای اینکه این فیلم‌ها با بودجه خیلی زیادی ساخته میشوند که شاید 50 برابر بودجه یک فیلم سینمایی است و برای حمایت از این فیلم‌ها باید یک اتفاق جدی‌تری صورت بگیرد.طبیعتا چنین فیلمی نمی‌تواند با سرمایه معمولی یک تهیه‌کننده ساخته شود.رشیدپور هم در این باره گفت: مشکل بنیادین با هم در این حوزه داریم و بحث نکنیم بهتر است.در نهایت نیز فاضلی از 5نمره یک به فیلم حاتمی‌کیا می‌دهد و خانم شرکا نیز از 5 نمره 3 به فیلم به وقت شام می‌دهد و رشیدپور هم گفت که اولین شبی است که این همه اختلاف نمره دارید با هم. به گزارش فارس، بخش دیگری از این اعتراض نیز به برنامه «سینما دو» با اجرای حامد عنقا بود. هرچند که عنقا نخستین برنامه خود را به فیلم به وقت شام تقدیم کرد و چند برنامه هم به حضور عوامل این فیلم سینمایی اختصاص داد، اما در نهایت نیما حسنی‌نسب تیرخلاص خود را در نقد این فیلم زد و در سخنانی اعلام کرد که حاتمی‌کیا یک کمدی ساخته است! هرچند که حامد عنقا مجری این برنامه به سرعت وارد عمل شد و در مقابل این سخن حسنی‌نسب ایستاد و با او مخالفت کرد، اما علی‌رغم حمایت‌های گسترده گروه سازنده سینما دو از لاتاری، به وقت شام و تنگه ابوقریب، نقدی غیرمنصفانه از سوی منتقدان بر فیلم به وقت شام وارد شد. علی مصلح که به همراه نیما حسنی‌نسب در برنامه سینما دو به نقد به وقت شام پرداخت، در سخنانی گفت: تکنیک و مضمون تا جایی که هواپیما برمی‌گردد و در پالمیرا می‌نشیند و داعشی‌های گریخته از غرب را می‌بینیم و پیشبرد قصه از دست قهرمان خارج می شود، فیلم از دست می رود. تماشاگر یک توقعی برایش پیش می‌آید که فیلم داستان پدر و پسری است که با هم چالشی دارند اما به نقطه‌ای می‌رسد که فیلم رها می‌شود. عنقا نیز عنوان می‌کند: به جهت روایت این طور نیست که هادی حجازی‌فر و بابک حمیدیان قصه را جلو می‌برند و جنس وقایع این شخصیت‌های داستان را جلو می‌برد.حسنی نیز در این برنامه می‌گوید: اشکال از جایی است که ما به فیلم و درام و قصه و روایت به عنوان اینکه می‌خواهیم چیزهایی بگوییم و نکاتی داریم و مضامینی داریم و قرار است انتقال دهنده موضوعی باشد، بنابراین بدون اینکه حواسمان باشد تبدیل به یک پازل نه چندان منسجم می‌شود از مجموعه‌ای از ایده‌ها و تم‌هاو م موقعیت‌هایی که چون موضوع درباره آن است باید نشان بدهیم. یک بخشی به دلیل ملاحظات ایدئولوژیک است، یک بخشی به خاطر مسائل استراتژیک است، یک بخشی اصلا به خاطر علایق شخصی است، یک بخش تماتیک محبوب فیلمساز است، یک بخشی اصرار کسانی است که موضوعات کلان را مطرح می‌کنند و بنا براین ناگهان فرمان از دستش در می‌رود و در این فیلم دیگر خیلی فرمان از دستش درمی‌رود. عنقا ادامه می‌دهد: بحثم این نیست که با فیلم زاویه ندارم و به آن انتقاداتی ندارم اما اصلا نمی‌پذیرم که چیزهای بیرونی به فیلمی که ابراهیم حاتمی‌کیا بعد از 3 دهه فیلمسازی آن هم با این اشل و پروداکشن و این تهیه کننده داشته وارد شده باشد. علی مصلح تاکید می‌کند: حاتمی‌کیا در سفری که به سوریه داشته ایده‌ای داشته که فیلمش را قربانی آن کرده است و بیشتر از اینکه خشونت باشد، شو است. حتی واقعا سر اسیران خود را نمی‌برند.  حسنی نسب ادامه می‌دهد: بیس تحقیقاتی نشان داده که پست مدرنیسم است و به دلیل تعجیل و فرصت کوتاهی که برای ساخت فیلم هست، به تیترها و تک مقاله‌ها بسنده شده، اصلا فکر نمی‌کردم ابراهیم حاتمی‌کیا طبع فانتزی و هجو  یک ذره فانتزی باشد. فیلم جاهایی کاملا کمدی می‌شود. فیلم در بخش‌هایی به زی‌مویی می‌رسد. فیلم‌هایی که فیلمساز موضوع خود را خیلی جدی می‌گیرد ولی به دلیل پروسه تولید به کاریکاتور تبدیل می‌شود. پخش جهانی برای این فیلم شوخی است و خودشان هم می‌دانند. فیلم برای مصرف داخلی ساخته شده است. مشکلی که فیلم دارد این است که اگر حاتمی کیا میخواسته هشدار بدهد و از مدافعان حرم دفاع کند، فیلم را برای کسانی ساخته که موافق این اتفاق هستند و ما نمادهایی که می‌بینیم این است که سوری‌ها از قهرمان‌های فیلم مثبت‌تر هستند و این عمدی است. در پایان این بخش حامد عنقا در مقابل اظهار نظر منتقدان کوتاه نمی‌آید و در دفاع از فیلم حاتمی‌کیا تاکید می‌کند اگر به جای ابراهیم حاتمی‌کیا با نام دیگری در تیتراژ این فیلم روبرو بودیم، چه بسا ابو بلژیکی و ابوخالد (از شخصیت‌های داعشی فیلم) راحت‌تر پذیرفته می‌شدند.عنقا حتی بر این نکته نیز اصرار می‌کند که شما «به وقت شام» را از چشم یک کارگردان ایرانی می‌بینید و در مقابل اظهارنظرهای منتقدان تاکید می‌کند که بهتر است درباره فیلم نیت‌خوانی نکنیم. به گزارش فارس،نکته قابل توجه در آنچه که بر تلویزیون گذشت؛ واکنش رئیس رسانه ملی به این وقایع بود. در حقیقت علی عسکری برای اولین بار واکنش به موقع نسبت به یک اشتباه در تلویزیون داشت و با اعلام اینکه برنامه‌سازان تلویزیون هم دچار اشتباه می‌شوند، نشان داد که هنوز هم مخاطبان و برنامه‌سازان می‌توانند به رسانه ملی دلگرم باشند.