counter create hit
مطالب مرتبط:
تبلیغات آنلاین بازار بزرگی ندارد!

تبلیغات آنلاین بازار بزرگی ندارد!

بازار تبلیغات و زرق‌وبرق جهانی‌اش در هر کشوری جذابیت‌های ویژه‌ خود را دارد. اعداد و ارقام میلیارد دلاری هم در این بین رد و بدل می‌شود. اما مدت‌هاست که بخشی به نام تبلیغات دیجیتال هم به این بازار اضافه‌شده و با آنلاین‌کردن بخ ...

آوانت و وام دهی آسان

آوانت و وام دهی آسان

شرکت آوانت (Avant) که در گذشته به نام آوانت‌کردت معروف بود، یک شرکت خصوصی در شیکاگو است که در صنعت فناوری مالی فعالیت دارد. این شرکت در سال ۲۰۱۲ توسط کارآفرینان زنجیره‌ای آلبرت گلداشتاین، جان سان‌ و پل ژانگ تاسیس شد. ...

منوی شهرداری برای استارت آپ ها

شهرداری برای حل ۴ صورت‌مساله «حرکت در پایتخت» فراخوان داد. به گزارش دنیای اقتصاد، مدیریت شهری پایتخت برای حل چهار صورت‌مساله ترافیک، به شرکت‌های استارت‌آپ فراخوان همکاری و مشارکت داد. شهرداری تهران به‌دنبال راهکارهای متفاوت از قبل برای مهار «ترددهای ...

بهینه سازی فرآیند جذب رانندگان اسنپ

تاکسی اینترنتی اسنپ برای بهینه سازی فرآیند جذب رانندگان در ناوگان خود، اپلیکیشنی با نام پروموتر اپ (Promoter App) را معرفی کرد. این اپ پس از آنکه یک دوره آزمایشی سه ماهه را پشت سرگذاشت، وارد فاز اجرای ...

نوسانات ارزش بیت کوین و آینده آن

طی چند ماه گذشته ارزش بیت کوین به حدود ۲۰ هزار دلار رسید، امادر حال حاضر این ارز مجازی با قیمتی حدود ۱۰ هزار دلار مبادله می شود. با این شرایط وضعیت ارزش بیت کوین در آینده چه خواهد بود؟ ...

همه بیایند پشت اتحادیه بایستند

همه بیایند پشت اتحادیه بایستند

کسب‎وکارهای مجازی به واسطه نوبودن، نیازها و ملزومات نوینی احتیاج دارند که کسب‏ وکارهای سنتی ایران سال‌هاست از آنها عبور کرده‌اند. یکی از مشکلات این کسب‎وکارها هم سیطره قوان ...

آیا استخدام یک مدیرعامل حرفه ای به نفع استارت آپ ها است؟

یکی از متداول ترین اشتباهاتی که اکثر کارآفرینان دچار آن می شوند این است که احساس می کنند در هنگام تشکیل تیم مدیریتی خود باید از افرادی استفاده کنند که کنترل آن ها ساده تر است، یا این که منتقد کارهای آن ها نیستند. این معمولا می تواند به این معنا باشد که یک م ...

برگزاری اولین سمینار تخصصی استارتاپی دانشگاه بوئین زهرا

برگزاری اولین سمینار تخصصی استارتاپی دانشگاه بوئین زهرا

دکتر بابک محمدحسینی (ریاست دانشگاه فنی و مهندسی بوئین زهرا) در اولین سمینار استارتاپی دانشجویی این دانشگاه گفت: اصلی ترین وظیفه دانشگاه فنی و مهندسی بوئین زهرا کارآفرینی است. ...

ویتنام کارآفرین ترین کشور جهان

ویتنام کارآفرین ترین کشور جهان

به گزارش جهان نیوز، کارآفرینی در کشورهای اتحادیه اروپا، برزیل، کلمبیا و مکزیک از منطقه آمریکای لاتین، کانادا و آمریکا از منطقه آمریکای شمالی، چین، هند، ژاپن، کره جنوبی، مالزی، تایوان، تایلند و ویتنام از منطقه آسیا مورد بررسی قرار گرفته اند.    لازم به ذکر ...

تهران، قلمرو تبلیغات استارت آپ ها شد!

تهران، قلمرو تبلیغات استارت آپ ها شد!

از مهم‌ترین چالش‌هایی که کماکان در اکوسیستم دیده می‌شود، شفاف‌نبودن ارتباط‌ها و سرمایه‌گذاری‌هاست که متاسفانه از ابتدای شکل‌گیری اکوسیستم تاکنون به همین صورت بوده است. همچنین به لحاظ موفقیت و شاخص‌بودن، برادران محمدی را انتخاب می‌کنم، به‌خاطر اینکه در فرهنگ‌سازی خ ...

شتاب دهنده و استارتاپ های حوزه انرژی گرد هم می آیند

شتاب دهنده و استارتاپ های حوزه انرژی سال ۹۷ گرد هم می آیند.

انجمن های علمی در شکل گیری استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان نقش به سزایی دارند

وزیر علوم٬ تحقیقات و فناوری گفت: طرح مهارت افزایی دانشجویان در حین تحصیل به منظور نشان دادن افق اشتغالات مرتبط با رشته تخصصی در جامعه و ایجاد امیدواری برای آینده شغلی در دانشجویان آغاز شد و دانشگاه علامه طباطبایی نخستین دانشگاهی بود که به صورت سازماندهی ش ...

برگزاری نخستین انتخابات مبتنی بر بلاک چین جهان

در چند سال گذشته ارزهای دیجیتال باعث افزایش توجه به فناوری بلاک چین شد، تا جائیکه این فناوری به سیاست نیز راه پیدا کرده است. به گزارش ...

برترین استارتاپ های بین المللی فعال در حوزه حمل و نقل

برترین استارتاپ های بین المللی فعال در حوزه حمل و نقل

پیش بینی می شود که جمعیت جهان تا سال ۲۰۳۰ میلادی به ۸/۵ میلیارد نفر برسد و بخش عمده ای از این جمعیت نیز در مناطق شهری زندگی خواهند کرد. این موضوع چالشی عمده برای سیستم حمل و نقل خواهد بود، در این بین نقش است ...

آوایار؛ تورلیدر صوتی گردشگران

آوایار؛ تورلیدر صوتی گردشگران

آوایار؛ تورلیدر صوتی گردشگرانسحر بختیاری با یک ایده جذاب پا به دنیای استارت آپ های گردشگری گذاشته استجاذبه های گردشگری و صنعت توریسم علی رغم اینکه کشش این را دارد که بازار کار خوبی در آن شکل بگیرد، ولی تا کنون کمتر به آن پرداخته شده است. با این ...

کارگاه آموزشی بازاریابی از طریق محتوا

کارگاه آموزشی بازاریابی از طریق محتوا

محتوا یکی از ابزارهای قدرتمند و تاثیرگذار در حوزه بازاریابی و فروش است، از اینرو فعلان این حوزه برای تولید محتوا اهمیت بسیاری قائل هستند. به گ ...

دورهمی خانه نوآوری به مناسبت آغاز سال ۹۷

دورهمی خانه نوآوری به مناسبت آغاز سال ۹۷

گردهمایی با هدف شبکه سازی بین تیم ها و شرکت های مستقر در مجتمع نوآوری و فناوری الزهرا (س) به میزبانی خانه نوآوری برگزار شد. به ...

شکل گیری اکوسیستم کارآفرینی ایران در زمینه علم و فناوری ریاست جمهوری

تشکیل زیست بوم کارآفرینی در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

دبیر ستاد توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی گفت: در حال حاضر چیزی حدود یک هزار و سه صد و پنجاه شرکت مبتنی بر دانش در زمینه تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات. او گفت: با توجه به رشد شرکتهای دانشبنیان در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات ، ما شاهد هستیم که 40 درصد از کل دانش بنیان شرکت های متعلق به حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات. به گزارش گروه دانشگاه است نه یک رابطه یک به نقل از مرکز روابط عمومی و رسانه ای وزارت علم و فناوری ریاست جمهوری مهدی فقیهی شورای توسعه فن آوری اطلاعات و ارتباطات و فضای مجازی ، کودکان اینکه در سال‌های اخیر شاهد اتفاقات متعددی در فضای پر گفتگوی ICT بوده‌ایم بیان کرد: فناوری اطلاعات و ارتباطات، با بیشترین سهم نفوذ در زندگی، محیط کسب‌وکار و اجتماع انسان‌ها توانسته، در حوزه‌های مختلفی همچون اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی، نه‌تنها در کشور بلکه در دنیا نفوذ پیدا کند و با رشد و توسعه در زیرساخت اطلاعاتی کشور، سهم قابل‌توجهی از فعالیت شرکت‌های بنیان را در حوزه ICT جمع‌آوری کند.فقیهی ادامه داد: با فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی توانسته‌ایم از 3 هزار و پانصد شرکت دانش‌بنیان به چیزی در حدود، هزار و سیصد و پنجاه شرکت دانش‌بنیان فعال در حوزه ICT دست‌یابیم، که این رشد قابل‌توجهی است.دبیر ستاد توسعه اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی با اشاره به درآمد شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه ICT در شش ماه نخست اول سال اظهار کرد: درآمد فعالان دانش‌بنیان در حوزه ICTدر شش ماه نخست سال حدود 10 هزار میلیارد تومان بوده است، که معادل کل فعالیت‌های صورت گرفته در سال 95 است.فقیهی در ادامه بابیان اینکه تمام پتانسیل موجود فضای ICT در بخش دانش‌بنیان گنجانده نمی‌شود گفت: تمام پتانسیل و فضای ICT کشور در بخش دانش‌بنیان گنجانده نمی‌شود و شرکت‌هایی وجود دارند که تنها در زمره شرکت‌های خلاق قرار می‌گیرند، و ازلحاظ آماری جزء دسته‌بندی شرکت‌های دانش‌بنیان قرار نمی‌گیرند، از سوی دیگر روزانه با استارت آپ¬های قدر و برنامه‌های کاربردی جدیدی در کشور روبرو می‌شویم، که اگر بخواهیم آن‌ها را هم در زمره شرکت‌های دانش‌بنیان به‌حساب آوریم به‌طور حتم با حجم بیشتری از فعالان دانش‌بنیانی در حوزه ICT روبرو خواهیم شد.وی بابیان اینکه اقتصاد جدیدی در بازار رقابتی در حوزه ICT حاکم شده است گفت: فناوری اطلاعات و ارتباطات بانفوذ در محیط کسب‌وکار باعث به وجود آمدن کسب‌وکارهای جدید در حوزه فناوری اطلاعات و همچنین ایجاد اقتصاد جدیدی در بازار شده است.فقیهی با اشاره به موضوع اقتصاد دیجیتال در دنیای امروزه کشورها گفت: کشورهای پیشرفته در پیگیری موضوع اقتصاد دیجیتال برنامه‌ریزی می‌کنند و در این مسیر دولت‌ها نیز سیاست‌هایی را برای فعالیت کسب‌وکارها مشخص می‌کند، ازاین‌رو با توجه به سیاست‌های تعیین‌شده، ورود سرریز اقتصاد دیجیتال به زندگی مردم حتمی است، به‌طوری‌که درنهایت این اقدامات شاهد خدمات و کاربردهایی بسیار نوین در کشور هستیم.دبیر ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی بابیان اینکه ICT مبحث نوآورانه به شمار می‌رود، اظهار کرد: تحولی از سال 2010 در دنیا با ورود شبکه‌های اجتماعی اتفاق افتاده است، به‌طوری‌که شرکت‌ها دیگر به دنبال مزیت رقابتی نیستند، بلکه دریافتند ICT خود یک مزیت رقابتی است و می‌تواند بستر نوآوری، تحرک و ارائه سرویس‌های نوآورانه باشد.وی در ادامه افزود: سالهای پیش از 2010 تفکر حاکم بر دنیا به این شکل بود که فناوری اطلاعات و ارتباطات به‌عنوان پشتیبانی‌کننده در فضای کسب‌وکارها استفاده می‌شد، درصورتی‌که می‌توانیم از ICT به‌عنوان دستیابی به مزیت رقابتی به‌منظور سرویس بهتر، فروش و توسعه در بخش فناوری اطلاعات بهره‌مند شویم.فقیهی با تأکید بر اهمیت ایجاد اکوسیستم استارتاپی در کشور گفت: برای توسعه و پیشرفت فعالیت استارت¬آپ ها ها در حوزه ICT نیازمند زیست بومی هستیم تا فضای تسهیل گری برای رشد آن‌ها فراهم شود و این محیط باید نیازمند یک سری موجدیت ها همچون دانشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناورانه، مراکز رشد، سرمایه‌گذارها ، شتاپ دهنده‌ها و از همه مهم‌تر نقش‌آفرینی دولت و نهادهای حاکمیتی‌ است که بازیگران اصلی زیست‌بوم کارآفرینی هستند.وی با اشاره به اینکه در کشور فضا برای زیست‌بوم فناورانه به‌خوبی شکل‌گرفته است گفت: در اکوسیستم شکل‌گرفته، دولت مصوبه‌ای‌ را شکل داد تا در آن موضوعات و مشکلات فی‌مابین، توسط کارگروهی متشکل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان برنامه و وزارت اقتصاد و وزارت ارتباطات دنبال شود.فقیهی بابیان تصویب برنامه‌های حمایتی توسط ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی اظهار کرد: به‌منظور توسعه صنعت ICT، موضوع پیوست فناوری از طرف دولت به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری واگذار شد، تا این معاونت با اجرای نقش حمایتی خود بتواند در حوزه بازار سازی نقش‌آفرینی کند.وی در ادامه گفت: با نگاه اجمالی به خرید محصولات دانش‌بنیان در حوزه ICT درمیابیم که دولت بیشترین و بزرگ‌ترین خریدار محصولات در این بخش است. دولت می‌تواند با اطمینان از محصولات داخلی و استفاده از آن‌ها به‌جای نمونه‌های خارجی، به انتقال تکنولوژی در پروژه‌هایی که هنوز نوآوری در کشور صورت نگرفته دست یابد.دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی به اشاره به دیگر نقش حمایتی این ستاد در معاونت بیان کرد: در حوزه دانش‌بنیانی و استارتاپی مسئله اساسی که با آن مواجه هستیم، رویارویی با شرکت‌های نوپا و بسیار کوچک در حوزه ICT است، به همین منظور توسعه فناوری در حوزه ICT کمی دشوارتر صورت می‌گیرد.فقیهی افزود: در این راستا ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی، تمرکز خود را بر روی چند یونیکورن " شرکت‌هایی که ارزششان بیش از یک میلیارد دلار است" قرار می‌دهد، چراکه دنباله‌رو رشد این شرکت‌های قدر و حمایت از آن‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان نیز به حرکت میافتند و حتی می‌توانیم شاهد رشد شرکت‌های دانش‌بنیان بیشتری در این عرصه باشیم.